Els dies 5 i 6 de juny de 2026, els municipis de Caimari, Selva i Biniamar acolliran les Jornades Jacobees 2026, una trobada organitzada per l'Associació d'Amics del Camí de Santiago de Balears amb la col·laboració de l'Ajuntament de Selva i la FELIB.
Aquestes jornades tenen com a objectiu donar a conèixer i continuar impulsant el Camí de Lluc a Santiago, una ruta jacobea que connecta Mallorca amb la gran tradició pelegrina europea i que cada vegada compta amb més seguidors.
Les activitats començaran el divendres 5 de juny a les 19.00...
El passat dissabte 23 de maig, el grup d’Amics del Camí de Santiago Mallorca va realitzar una nova sortida excursionista per l’entorn de Cala Boquer, a Pollença, una ruta curta en distància però exigent pel desnivell del terreny i la intensitat de la calor, que ja anunciava l’arribada de l’estiu mallorquí.
El camí cap a la cala va permetre gaudir d’un dels paisatges més característics del nord de l’illa, entre camins de pedra, vegetació mediterrània i vistes obertes cap a la Serra de Tramuntana i la mar.
Tot i que l’excursió no va ser llarga, la baixada fins a la cala i la posterior pujada varen posar a prova el ritme i la resistència del grup, especialmen...
Del 16 al 21 de maig, el grup de Camí de Santiago Mallorca va viure una experiència inoblidable recorrent alguns dels racons més fascinants de Sicília.
Durant sis dies descobrírem ciutats plenes de vida com Palerm i Catania, passejàrem pels carrers medievals d'Erice, admiràrem la grandesa de la Vall dels Temples, els mosaics de la Villa Romana del Casale i la bellesa de Taormina.
Un dels moments més especials fou la visita a l'Etna, el volcà actiu més...
Del 3 al 8 de maig, el grup de Camí de Santiago Mallorca va realitzar un viatge a Astúries, una experiència que va combinar natura, senderisme, tradició, gastronomia i l’esperit de convivència que caracteritza les nostres sortides.
En total vàrem ser 56 persones gaudint d’uns dies intensos entre muntanyes, boscos, pobles mariners i paisatges espectaculars. Tot i que les previsions anunciaven pluja pràcticament cada dia, vàrem tenir la sort que el temps ens respectàs durant totes les rutes, permetent-nos completar tot el programa previst.
Com a record d’aques...
Un viatge diferent. Sense bus, sense xofer… només nosaltres, organitzant-nos com a equip i vivint el camí des de dins.
Durant cinc dies hem recorregut alguns dels trams més espectaculars del Camí de Cavalls, descobrint l’essència de Menorca a peu: cales salvatges, penyasegats, fars, barrancs i pobles amb història.
Aquest viatge també ha estat un exemple de convivència i col·laboració, on cadascú ha aportat la seva part per fer possible l’experiència.
Del 10 al 15 de març, el grup de Camí de Santiago Mallorca va realitzar un viatge a Granada, una experiència que va combinar natura, història, cultura i l'esperit de convivència que caracteritza les nostres sortides.
Durant sis dies vam recórrer alguns dels paisatges més emblemàtics de la província, des dels pobles blancs de l'Alpujarra fins als senders penjats dels Cahorros de Monachil, passant per miradors espectaculars, barrancs, congostos i la sempre fascinant ciutat de Granada.
Com a record d'aquesta experiència compartida, hem preparat un vídeo resum del viatg...